از بین بردن لکه های سنگ و سرامیک

از بین بردن لکه های سنگ و سرامیک  | پاویر

 

ایجاد شدن لکه روی سطوح مختلف همواره ناخوشایند بوده و ازبین بردن این لکه ها معمولا هم کار آسانی نیست.برای پاک سازی لکه ها روش های مختلفی وجود دارد که هم میتوان از ترکیبات خانگی استفاده کرد و هم از ترکیبات صنعتی.اما قبل استفاده از هر نوع ماده ی شیمیایی بهتر است در ابتدا اقداماتی برای ازبین بردن لکه ها انجام داد که در اینجا به بررسی چند نوع لکه روی سطوح مختلف و روش های آسان پاکسازی آن ها میپردازیم.

 

لکه ی زنگار روی سطوح

استفاده از اجسام فلزی روی سطوح سرامیکی و سنگی (مانند پایه های فلزی میزها و…) می تواند به مرور باعث ایجاد لکه های زنگ زدگی شود که ازبین بردن آن ها  بدون استفاده از شوینده های مخصوص میتواند کار دشوار و تا حدودی خطرناک باشد.

 

چگونه لکه ی زنگار را پاک کنیم؟

میتوان این لکه هارا با استفاده از جوهر نمک از بین برد. به این صورت که جوهرنمک را روی سطح مورد نظر ریخته و با استفاده از فرچه مخصوص لکه را شست. اما استفاده از جوهر نمک به دلیل متصاعد کردن گاز های سمی میتواند موجب انسداد و یا سوختگی مجرای تنفسی شود بنابراین توصیه میشود که هنگام کار با جوهر نمک از دست کش و ماسک استفاده شود.

 

 لکه ی ملات و دوغاب

معمولا در ساختمان ها بعد از󠇎 اینکه عملیات سرامیک و موزاییک کاری انجام شد لکه هایی از دوغاب روی سطح سرامیک باقی میماند که برای از بین بردن این لکه ها میتوان از مواد شیمیایی مختلفی استفاده کرد .اما قبل  استفاده از این مواد شیمیایی میتوان اقدامات زیر را نیز انجام داد:

ازبین بردن لکه های دوغاب

مراحل کار:

1-سطح مورد نظر را به طور کامل تمیز کنید و اجازه دهید که دوغاب کاملا خیس شود.

2- دو قاشق غذا خوری از یک ماده شوینده  را در آب گرم حل کنید و سپس این ترکیب را با یک دستمال روی دوغاب قرار دهید و اجازه دهید که محلول جذب شود.

3- یک فرچه را به صورت دورانی  روی دوغاب بکشید.

4-در نهایت با یک دستمال اطراف لکه را خشک کنید.

 

لکه ها ی روغن و گریس

لکه های روغن و گریس ایجاد شده  روی سطوح مختلف از جمله پارکینگ ها ، جزء لکه هایی هستند  که اگر در زمان مناسب اقدام به پاک سازی آن ها نشود ، ثابت باقی می مانند و پاکسازی آن ها بسیار دشوار خواهد بود.

از بین بردن لکه های روغن و گریس

برای پاک سازی آن ها میتوان از روش های متعددی استفاده کرد برای مثال میتوان جوش شیرین یا هر پودر جاذب دیگری را روی لکه ریخت و سپس با یک برس سفت لکه را تمیز کرد و یا از ترکیب یک ماده شوینده با آب، اقدام به تمیز کردن این لکه ها کرد.

اما برای از بین بردن هر نوع لکه ای میتوان از شوینده های مخصوص آن لکه استفاده کرد که هم قدرت پاک کنندگی بالایی دارد و هم آسیب کمتری به سلامتی انسان وارد میکند.به عنوان مثال برای پاک کردن لکه ی زنگار از روی سطوح ، میتوان از محصولات تمیزکننده ی زنگار آکمی استفاده کرد که میتواند لکه هارا از روی سنگ های  طبیعی و مصنوعی پاک کند و یا برای تمیز کردن لکه های روغن  میتوان از تمیز کننده ی روغن و گریس استفاده کرد که عاری از هر گونه اسید است و خاصیت چسبندگی بالایی دارد. از جمله محصولات دیگر شرکت آکمی که میتواند برای تمیز کردن سطوحی  با رسوبات آهکی و یا لکه های ملات استفاده شود ، پاک کننده ی اسید است که برای مصارف داخل و خارج ساختمان  کاربرد دارد .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *