چه نوع سنگی برای کفپوش مناسب است؟

چه نوع سنگی برای کفپوش مناسب است؟ | پاویر

 

 

انتخاب نوع کفپوش همواره یکی از مسائل مورد توجه معماران، طراحان داخلی و عموم مردم بوده است.متریال گوناگونی از جمله انواع سنگ های طبیعی،سنگ های مصنوعی، پارکت و…برای انتخاب کفپوش وجود دارد که از بین این متریال، سنگ به دلیل مقاومت بالا، بافت طبیعی، زیبایی، تنوع در رنگ، خاصیت ساب پذیری و نظافت آسان بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

اما  “چه نوع سنگی برای کفپوش مناسب است؟”

سنگ مرمر چه ویژگی هایی دارد؟

رگه های رنگی موجود در این سنگ زیبایی ویژه ای به آن بخشیده است که موجب شده بسیاری از افراد این سنگ را به عنوان سنگ کف منازل خود انتخاب کنند. رنگ رگه های سنگ مرمر اغلب سفید،خاکستری،مشکی،صورتی و سبز است. این سنگ از استحکام بالایی برخوردار است اما سطح آن به راحتی خش برداشته و لکه دار میشود.سنگ مرمر قابلیت ساب پذیری دارد و در صورت کدر شدن یا  خش برداشتن میتوان آن را ترمیم کرد.به طور کلی از سنگ مرمر میتوان درسطوح مختلف استفاده کرد اما باید توجه داشت که این سنگ در عین زیبایی به مراقبت بیشتری نیاز دارد.

 

سنگ تراورتن به عنوان کفپوش چه ویژگی هایی دارد؟

سنگ تراورتن ظاهر متخلخلی دارد و این بافت متخلخل ظاهر سنگ را طبیعی تر نشان میدهد. این سنگ اغلب در رنگ های سفید، کرم، بژ، طلایی، قهوه ای و حتی قرمز موجود است. تراورتن به دلیل بافت خاصی که دارد معمولا آلودگی های  بیشتری به خود جذب میکند و به این جهت استفاده از آن در محل های پر رفت و آمد مانند ادارات و هتل ها و…  مناسب نیست. اما تراورتن به دلیل مقاومت بالایی که در برابر آب دارد برای استفاده در کف حمام و سرویس های بهداشتی انتخاب مناسبی می باشد.این سنگ اصطکاک بالایی دارد که مانع لیز خوردن میشود و به این جهت  برای فضاهای بیرون و استخر ها هم کاربرد دارد.

 

سنگ گرانیت برای چه سطوحی مناسب است؟

سنگ های گرانیت سخت و چگال هستند و جز متریال مقاوم ساختمانی محسوب میشوند.گرانیت در برابر نفوذ آب،آلودگی ها، ضربه های سخت و..بسیار با دوام است. این سنگ  تنوع رنگی بالایی دارد از جمله رنگ های رایج گرانیت میتوان به سفید، خاکستری، مشکی، صورتی، نارنجی،قهوه ای اشاره کرد.به طور کلی به دلیل مقاومت بالای گرانیت میتوان از آن در سطوح پر رفت آمد،پارکینگ، کف حیات و فضاهای خارجی استفاده کرد.

 

شرکت پاویر تجارت ایرانیان با گردآوری مرغوب ترین سنگ ها از معادن ایران و جهان و کادر فنی حرفه ای جهت نصب و انجام خدمات مربوط به سنگ آماده ی ارائه ی  مشاوره و خدمات به مراجعین است. شما میتوانید جهت استعلام قیمت سنگ ها و دریافت مشاوره با متخصصین پاویر تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *